1 .პროექტის სახელწოდება;რთული სავარჯიშოების ამოხსნა
2.პროექტის მთავარი იდეა(თემა)1–2 წინადადებით:თვითოეული სავარჯიშოების ამოხსნით შევასწავლოთ მოსწავლეებს სავარჯიშოების ამოხსნისხერხები და მეთოდები.
3 .პროექტის აქტუალობა:მოსწავლეებს ხშირად უჭირთ რთული სავარჯიშოების ამოხსნა
4.პროექტის მიზნები: დახმარება მოსწავლეებს თუ როგორ უნდა ამოხსნან რთული სავარჯიშოები:ამისათვის ამოვახსნევინებ ჩემი დახმარებით რამოდენიმე ტიპიურ სავარჯიშოებს მიუთითებ სათანადო მეთოდებს და ხერხებს.
5.მონაწილეთა ასაკი : მე –7 დე კლასი
6.ვადები/ხანგრძლიობა: სემესტრის განმავლობაში
7.მოალოდნელი შედეგები/პროდუქტები ,რაც უნდა შეიქმნას:ამ პროექტის განხორციელების შემდეგ მოსწავლეები დახელოვნდებიან სავარჯიშოებების ამოხსნაში, რაც დადებითად იმოქმედებს მათიშემეცნებაზე .ასევე მომზადდება მოსწავლეე ოლიმპიადისათვის.
8პრ.ოექტისათვის საჭირო ძირითადი რესურსები;რთული დავალებები ,საოლიმპიადო ამოცანები,დაფა ,კომპიუტერი , სხვადასხვა ავტორების სახელმძღვანელოები,ინტერნეტი.
9.პროექტის მსვლელობა(ძირითადი აქტივობები):
სავარჯიშო:1.ცნობილია,რომ X2+Y2=6XY და X>Y>0 .იპოვეთ X+Y/X-Y.
ამოხსნა
შევნიშნოთ,რომ (X+Y)2=8XY და(X-Y)2\=4XY,საიდანაც გვაქვს X+Y=`
X+Y/X-Y=
პასუხი:
სავარჯიშო:2.a,bდაcრიცხვების შესახებ ცნობილია,რომ ერთი დადებითია ერთი უარყოფითი დაერთი 0–ის ტოლი.ცნობილია ასევე ,რომ a2=b2(b-c).დაადგინეთ.a,b და c რიცხვებიდან რომელია დადებითი, რომელია უარყობითი . და რომელია 0–ის ტოლი?
ამოხსნა
a რიცხვი ვერ იქნება 0– ის ტოლი ,რადგან მაშინ ან b უნდა იყოს 0–ის ტოლი ან b უნდა იყოს c –ს ტოლი , რაც შეუძლებელია .ასევე b ვერ იქნება 0–ის ტოლი, რადგან მაშინ a გამოდის 0–ის ტოლი.ე.ი.0–ის ტოლია c.რიცხვი b ვერ იქნება უარყობითი,რადგან მაშინ ტოლობის მარჯვენა მხარე გამოვა უარყოფითი, ე. ი. b დადებითია,a –კი უარყოფითი
პასუხი: a<0,b>0,c=0
რძის ქარხანა უშვებს ყველს ,ხაჭოს და არაჟანს . მათი წონები ისე შეეფარდება ერთმანეთს, როგორც 4:5:8 .ქარხნის ხელმძღვანელობამ გადაწყვიტა გამოშვებული პროდუქციის წონის გაორმაგება, ამასთან ყველი უნდა გამოუშვან 150%–ით მეტი, ხაჭო კი 60%–ით მეტი .რამდენი პროცენტით უნდა გაიზარდოს არაჟანის წარმოება?
ამოხსნა
ვთქვათ ქარხანა უშვებს ყველს, ხაჭოს და არაჟანს შესაბამისად 4x ,5x და 8x რაოდენობით,ანუ სულ 17x-ს . წარმოების გაზრდის შემდექ , უნდა გამოუშვას 34x, ამასთან ყველი 4x+6x=10x,ხაჭო 5x+3x=8x არაჟანი კი–34x-(10x+8x)=16x არის 8x -ის 200%, ამიტომ არაჟანის წარმოება უნდა გაიზარდოს 100%–ით
პასუხი:100%–ით
10.საგნებთან/საგნობრივ ჯგუფებთან/ ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშირი: ეროვნული სასწავლო გეგმიდან გამომდინარე მოსწავლეებში განვითარდება სწავლების მაღალი დონე(სინთეზი, ანალიზი შეფასება)
ამასთან მოსწავლეები დაეუფლებიან კრიტიკულ აზროვნებას, შეეჩვევიან დაგანივითარებენ ამოცანების ამოხსნის უნარს.
11. პროექტის ხელმძღვანელი (მასწავლებელი):როლანდი ხარაზიშვილი
12ხელმძღვანელის ელ. ფოსტა ROLAHDIXARAZISHVILI@CMAIL.COM
13.პროექტის ვებ–გვერდი/ბლო გი:rolahdixarazishvili-turo.blogspot.com
/
/
Комментариев нет:
Отправить комментарий